|||||||||||||| |||||||||||||| ||||||||||||||

Албрехт Дирер и његови савременици / Тријумфална поворка цара Максимилијана I

  • Локација: Конак кнегиње Љубице, Кнеза Симе Марковића 8
  • Датум: 5. септембар - 31. октобар 2015.
  • Организација:

    Музеј града Београда и Источнословачки музеј Кошице

    Музеј града Београда захваљује Секретаријату за културу Скупштине Београда, Министарству културе и информисања Републике Србије, Покрајинском секретаријату за културу и јавно информисање и Градској управи за културу Новог Сада, који су омогућили реализацију пројекта.

  • Импресум:

    Данијела Ванушић, кустос изложбе; Иван Хавлице, аутор текста; Драгана Лацмановић, дизајн

Музеј града Београда ће ове јесени бити домаћин међународне изложбе Албрехт Дирер и његови савременици – Тријумфална поворка цара Максимилијана I, Источнословачког музеја из Кошица, која је до сада представљена у више од десет градова Европе.

Домаћа јавност имаће јединствену прилику да се упозна са графичким остварењима једног од најбрилијантнијих стваралаца ренесансе, немачког уметника Албрехта Дирера, али и са делима његових ученика и савременика, познатим именима немачке и италијанске графике: Хајнрих Алдегрефер, Албрехт Алдорфер, Лука Кранах Старији, Маркантонио Раимонди и других.

Изложбу чини 138 графичких листова, конципираних у две целине. Прву целину предводи група од 20 дела Албрехта Дирера и 74 прворазредна графичка остварења његових савременика. Други део, Тријумфална поворка цара Максимилијана I, илуструје 44 листа чувене композиције настале по налогу самог цара, који је желео да очува славу царског дома Хабзбурговаца. На изради су учествовали најбољи уметници тог времена – Дирер и његови ученици и савременици.

Међу изложеним радовима посебно место заузимају Дирерова дела Носорог и Витез, Смрт и Ђаво, настали након његовог повратка из Италије. Од листова из циклуса Апокалипса Св. Јована, Живот Девице Марије и Велика Пасија издваја се Св. Михаило у борби са аждајом. Централно место Тријумфалне поворке заузима део Тријумфалне кочије, која приказује пресудан догађај за Максимилијанов живот и његову политику: венчање са ћерком Шарла Смелог, наследницом Бургундије.

Албрехт Дирер (1471–1528) познат је као сликар, графичар, цртач и теоретичар. Његов стваралачки геније померио је границе уметности с почетка 16. века, а био је и до данас остао раме уз раме са Микеланђелом, Леонардом и Рафаелом, имајући кључну улогу у развоју европске графике и ренесансне уметности. Мајстор цртачког „микроскопског детаља″ Дирер је црном линијом достигао сликарски израз и својом техником уздигао графику од занатске вештине до уметничког нивоа равног сликарству.