Позивамо вас на стручно вођење кроз изложбу "Седименти и сентименти", аутора Владимира Лалића. Музеј града Београда - Ресавска 40б.

Вођење ће одржати историчарка уметности, оснивач и кустос галерије X витамин - Ксенија Маринковић, уз присуство аутора.

Hедељa – 22.11.2020. са почетком у 13ч 

Уторак – 24.11.2020. са почетком у 14:30 и 16:00ч

Средa – 25.11.2020. са почетком у 13:00ч

Београдски Месец Фотографије 2020.

Александар Славковић
„Србија — лепа и слепа“

Трајање изложбе: од 14.11. до 14.12. 2020.
Отварање: субота 14. новембар у 17 часова

Музеј Града Београда – Музеј Младеновца
Краља Александра Обреновића 69, Младеновац

 

Поштовани,

Београдски месец фотографије и Музеј Града Београда – Музеј Младеновца

Са задовољством вас позивају на нову изложбу Александра Славковића „Србија - лепа и слепа“. Изложба ће бити отворена у суботу, 14. новембра од 17 до 19 часова у Музеју града Младеновца (Краља Александра Обреновића 69, Младеновац).

Присуство на отварању изложбе биће могуће једино уз ношење заштитне маске и поштовање актуелних мера ради спречавања ширења Ковида19.

„Србија — лепа и слепа“ је визуелни дневник без почетка и краја, о парчету земље на Балкану и људи ма који ту живе. Овај документарни пројекат истражује свакодневницу, привилегије и последице живота у недефинисаном систему вредности. Говори о једној држави у транзицији, заглављеној између турбулентне прошлости и неизвесне будућности, немоћној да направи разлику измесна и стварности. На крају, ово је прича о друштву и појединцу, и њиховој борби да се одрже на површини немирног океана.

**

Александар Славковић је 27-годишњи фоторепортер и документарни фотограф из Србије. Након дипломирања на Високој хотелијерској школи и неколико хотелских послова, почео је да се занима за документарну фотографију и визуелно приповедање прича као најбољи начин истраживања света.

Након 3 године као freelance фотограф, почео је сарадњу са медијском компанијом “ Ringier Axel Springer“ у Београду.

Године 2019. добио је стипендију од ВИИ академије у Сарајеву да похађа интердисциплинарни семинар за наративну и документарну праксу, заједно са 14 фотографа из шире балканске регије.

Његов рад објављиван је у познатим српским  часописима „НИН“ и „Време“, као и неколико интернет магазина и публикација.

Уторак, среда, петак, недеља: 10 – 17 часова
Четвртак, субота: 10 – 20 часова

Владимир Лалић ће се 13. новембра представити београдској публици на целом првом спрату Музеја (око 800квм) са новом неизлаганом серијом радова на плексигласу, интерактивним „сите специфиц“ инсталацијама, као и са радовима из прошлих фаза, за које је више пута награђиван. Лалић је најмлађи аутор који је добио част да излаже самостално у овом важном здању.

Након многобројних изложби у Паризу, Нјујорку, Сингапуру, Трсту и Београду, уметник нам на овој изложби представља рецентне радове који су резултат експериментисања са новим медијумима и материјалима, али и старије радове, а све их обједињује Лалићев цртачки рукопис и осећај за драматичне композиције. У новим радовима употребљава уместо папира плексиглас, правећи од више плоча слојевите цртеже-објекте, који поред линије и боје одају и утисак треће димензије, као и игру преламања сенки. Посебан нови сегмент у његовом стваралаштву сачињавају и звучно-визуелне инсталације, видео радови, објекти са ЛЕД расветом и имплементираним звучницима „ците специфиц“ инсталације у мраку, које чине ову изложбу и интерактивном. Свака соба представља посебан сегмент његовог ауторства. У једној од соба ће бити изложени цртежи на плексигласу у потпуном мраку, где ће посетиоци улазити само са светлом из мобилних телефона или батеријских лампи. Осветљени – цртежи на плексигласу чине театар сенки, који посетиоци праве управо директним осветљавањем самих плоча.

На новој самосталној изложби биће изложено око 30 нових, до сада не излаганих радова, као и око 70 радова од 2013. године, позајмљених посебно за ову изложбу из многобројних приватних колекција.

Изложба ће трајати до 5. децембра.

Радно време у Ресавској 40б

Уторак, среда, петак, недеља : од 10 до 17 часова

У сарадњи са манифeстацијом Музeји за 10, Музeј града Бeограда обeлeжава Мeђународни дан музeја. Тим поводом моћи ћeтe да бeсплатно посeтитe слeдeћe музeјe:

  • Музeј у Рeсавској 40б ( Изложба Владимира Лалића 13.11.-05.12.2020)
  • Конак књeгињe Љубицe (Изложба 20. Бијeналe кeрамика 03.11.-15.11.2020)
  • Збирка икона Сeкулић
  • Музeј Пајe Јовановића
  • Музeј Ивe Андрића

Бијенале керамике Београд је једна од ретких изложби коју организује Удружење ликовних уметника примењених уметности и дизајнера Србије ( УЛУПУДС ) преко четири деценије  и која  успешно спаја и промовише традиционалне и модерне приступе,технике,материјале и форме уметничке керамике.

За овогодишњу Јубиларну поставку Бијенала керамике,своја врата нам је отворио Музеј града Београда који нам је уступио прелепи простор Конака кнегиње Љубице. У чаробни амбијент  Сале под сводовима су се савршено уклопили експонати одабрани за изложбу.   Куриозитет  20-ог Бијенале керамике је што ће се поред излагача са домаће сцене представити и уметници из региона и иностранства ( Словенија, Хрватска,Јапан, САД... ).  Ова година је била изузетно тешка за све нас,а поготову за уметнике који  неколико месеци нису могли да излажу и да представе своје радове публици. Вероватно је и ова специфична ситуација резултирала великим бројем ( 43 ) пријављених колега за изложбу. Поред чланова Секције за уметност и дизајн керамике и стакла, одабрани су и радови колега из Дизајн, Вајарске и  Секције за текстил и савремено одевање УЛУПУДС-а.  Посебан сегмент на изложби ће имати   будуће колеге, студенти завршних година са Одсека керамике Факултета примењених уметности у Београду .

На овогодишњем  Бијеналу ћемо се дружити са ауторима различитих поетика, рукописа, афинитета и генерација. Из ове хетерогености следи да ћемо уживати у разнородним експонатима( керамоскулптуре,посудна керамика, зидне,подне и просторне инсталације... ), богатству форми и колорита, свим техникама изражавања ( каменина,порцелан,терра сигиллата,теракота,мајолика,раку.. ), смелим комбинацијама керамике са другим материјалима ( метал,дрво, платина,стакло,перје,канап... )и широком дијапазону тема којима су били инспирани уметници за ову поставку ( фигурација,мотиви из живе и неживе природе, биљни и животињски свет,апстракција, предмети за свакодневну употребу, светлећа тела... ).

Радно време у Ресавској 40б

Уторак, среда и петак од 10-17ч

Четвртак, субота, недеља 10-20ч

 

У сарадњи са Музејом Града Београда, Color Media Communications наставља популаризацију славних југословенских и српских сликара уз ангажман савремених фотографа.

После изложби у Галерији Сава Шумановић у Шиду и Галерији Милан Коњовић у Сомбору, овогодишњи арт евент посвећен је великом Паји Јовановићу.

Први instinct већине фотографа била је жеља за репликом неке од чувених композиција са историјском тематиком, али су многи од њих у његовом Музеју открили чудесне актове сликареве супруге и највеће љубави и музе, Хермине Муни Даубер Јовановић, која је овековечена на многим платнима.

Посебну пажњу привукао је и портрет краљице Марије Карађорђевић за који је позирала принцеза Даница Карађорђевић.

Најзахтевнијег задатка, ремек-дела “Сеоба Срба”, прихватио се познати стреет фотограф Боогие, који је направио својеврстан омаж тој историјској композицији, радећи старом фотографском техником.

Паја Јовановић је представник академског реализма, својественог фотографији, па су фотографи могли верно да пренесу његову уметничку визију или да се упусте у неки изазовнији и захтевнији искорак.

Драги гости, добро дошли на концерт Обликовање музике 20 . века: Славенски, Перичић, Марић, који се одвија у оквиру конференције Young Musicology Belgrade 2020: Shaping the Present by the Future, а снимљен је у Дворани под сводовима у Конаку кнегиње Љубице.

Прво дело на репертоару је гудачки трио АРХАЈА (1992), композиторке и академика Љубице Марић (1909–2003), а реч је о остварењу које наставља дуги низ дела инспирисаних напевима Осмогласника у садејству са савременим композиционо-техничким средствима.

Неокласичарска СОНАТИНА за клавир (1952) Властимира Перичића (1927–2000), прегледне форме и реског музичког језика, једно је од дела која репрезентују зрели стил овог композитора.

Последње дело на програму је ПРВИ ГУДАЧКИ КВАРТЕТ (1923) Јосипа Славенског (1896–1955). Настао је као завршни рад у оквиру студија на Прашком државном конзерваторијуму, а 1924. године био је једно од награђених дела на фестивалу савремене музике у Донауешингену. Инспирисан музичким фолклором Међимурја, у овом квартету сједињене су теме фолклорне провенијенције и савремени композиторски израз.

 

Дела изводе:

Гудачки квартет Волмонд

Луна Костадиновић, виолина

Милана Бјелобаба, виолина

Александра Кијановић, виола

Павле Савић, виолончело

 

Маша Голубовић, клавир

 

Четвтак, 24. Септембар 2020. у 20 часова.

аутор изложбе: Ивана Томановић

адреса: Конак кнегиње Љубице, Кнеза Симе Марковића 8, Београд

трајање: од 14. до 28. августа 2020. године

 

У изложбеном простору Конака кнегиње Љубице отворена је изложба фотографија Иване Томановић, под називом: Таласи. Изложба је организована у склопу сарадње између Музеја града Београда и Београдског месеца фотографије (www.belgradephotomonth.org), а трајаће у периоду од 14. до 28. августа 2020. године.

Улаз на изложбу је слободан, односно бесплатан, а може се посетити свакога дана (осим понедељком) у склопу редовног радног времена Конака кнегиње Љубице:

Уторак, среда, четвртак и субота: 10-17 часова
Петак: 10-18 часова
Недеља: 10-14 часова

Изложба је постављена у виду лебдеће инсталације, која је сачињена од дванаест фотографија метарског формата, са призорима пејзажа из Делиблатске пешчаре. На фотографијама су рађене интервенције у виду ткања жицом и вуницом, чиме је постигнут ефекат тродимензионалности, тако да пејзажи улазе у простор и допиру до посматрача.

Изложбени сплет се у форми таласа протеже замраченим галеријским простором, а сваки посетилац добија прилику да фотографије осветљава батеријском лампом, чиме се постиже специфичан доживљај изложених садржаја. Инсталацију такође прати и звучна импровизација музичара и  дизајнера звука Марка Јевтића.

Изложба је саставни део истраживачког процеса у оквиру докторских уметничких студија Иване Томановић на Академији уметности у Новом Саду.

Молимо посетиоце да приликом доласка на изложбу поштују све мере здравствене заштите, у виду обавезног ношења заштитних маски и одржавања физичке дистанце. У излагачком простору се у исто време може налазити највише 5 (пет) особа, док се у случају групних посета у башти Конака може окупљати највише до 30 (особа). У случају већег броја посетилаца, неопходно је сачекати на улазу. Хвала на разумевању.

Подсећамо посетиоце да је приликом појединачних и групних долазака у 
Музеј града Београда неопходно поштовати превентивне мере у циљу 
заштите здравља и спречавања даљег ширења епидемије вируса COVID-19.

Основне мере заштите обухватају:
- ношење заштитне маске
- ношење заштитних рукавица
- одржавање физичке дистанце

Сва додатна обавештења о појединачним или групним посетама, програмима 
и радном времену, као и о мерама заштите, могу се добити на следећим 
адресама:

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

Почевши од уторка, 26. маја 2020. године, све организационе јединице у саставу Музеја града Београда поново су отворене за појединачне и групне посете, према редовном распореду радног времена, али уз придржавање свих мера заштите. Сва додатна обавештења о појединачним или групним посетама, програмима и радном времену, као и о мерама заштите, могу се добити на следећим адресама:

Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

У складу са препорукама и одлукама надлежних државних органа Републике Србије и мерама које за циљ имају превенцију ширења заразне болести „COVID–19“, а које између осталог подразумевају и забрану групног окупљања на јавним местима у затвореним просторима, у Музеју града Београда и свим музејима у његовом саставу на подручју града Београда, почевши од 12. марта 2020. године, одлаже се реализација редовних програма за посетиоце: групних посета, стручних и тематских вођења, предавања, радионица и концерата, а почевши од 16. марта 2020. године одлаже се и реализација појединачних посета.

У складу са актуелним мерама и препорукама, Музеј града Београда неће бити отворен за индивидуалне посете све до тренутка смањења ризика од ширења заразних болести, те стога позивамо све заинтересоване да се са музејским колекцијама и активностима непосредније упознају путем интернет презентација Музеја града Београда и других музеја у Београду.

Управа, кустоси и надлежне службе Музеја града Београда наставиће да обављају стручне послове у склопу сарадње са истраживачима, студентима и другим сарадницима Музеја, а сва додатна обавештења могу се добити путем имејла: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.

У простору Музеју града Београда у Ресавској 40 б, на првом спрату, у суботу 7. марта у 19 часова биће отворена изложба ‘80 и ‘90 данас – The Rhythm Divine II

Изложба, која је ауторски пројекат удружења ART-ZUM, представља један од могућих избора радова уметника који су прихватили начела постмодернизма (генерације ‘80 и ‘90 али и одређени број уметника који су се на уметничкој сцени Србије појавили ‘70 година 20. века).

Радови који ће бити приказани на изложби датирају из периода од 1980. до данас, те се “данас” у наслову изложбе истовремено односи и на рецентну продукцију наведених уметника и на данашњу рецепцију њихових уметничких дела насталих током ‘80 и ‘90 година.

У жељи да новој, младој публици представимо различите начине ишчитавања уметничког дела на примерима савремене продукције, крећемо од ритма као једног од кључних појмова за разумевање не само уметности, него и целокупног микро и макро универзума и живота у њима, наводе из ART-ZUM-а.

У визуелним уметностима можемо говорити о ритму боје, линија, површина, облика, ритму пуног и празног али га препознајемо и у инкорпорацији и ишчитавању концепта (идеје). Ритам представља нит која целини елемената композиције даје динамику. Као извесна правилност у понављању, ритам одређује темпо наше перцепције уметничког рада. Питање ритма у визуелном и концептуалном ишчитавању уметничког дела треба схватити само као оквирни концепт изложбе, као један од многобројних могућих видова обједињавања иначе аутономних радова који садрже мноштво различитих вредности и нивоа значења.

У данашње време, кад је све синтетизовано, “компресовано”, јер једино као такво може да одговори брзини и великој количини информација коју нам савремени живот намеће, многи ће се пред неким од ових уметничких дела наћи у збуњујућој ситуацији. Остајућу у оквирима стручности, изложбом ‘80 и ‘90 данас – The Rhythm Divine II ART-ZUM тежи да разјасни, да олакша и приближи перцепцију уметности постмодерне, али не и да је банализује.

Изложба ће трајати до 21. марта и на њој ће бити представљена дела Александра Рафајловића, Анице Вучетић, Дарије Качић, Добривоја Крговића, Драгане Илић, Драгослава Крнајског, Душана Петровића, Ђорђија Црнчевића, Игора Антића, Марије Драгојловић, Милете Продановића, Нине Тодоровић, Перице Донкова, Слободана Којића, Слободанке Ступар, Срђана Апостоловића, Владимира Перића, Владимира Ристивојевића и Здравка Јоскимовића.

19.фебруар – 3. март 2020.
Конак кнегиње Љубице, Кнеза Симе Марковића 8, Београд

Поводом осамстогодишњице самосталности Српске православне цркве и посвећења Светог Саве, Светогорца и Хиландарца, за првог Архиепископа српског (1219 – 2019), као део програма прославе јубилеја која је уприличена у Солуну и Београду, Задужбина Светог манастира Хиландара иСветогорски дом (Η ΑγιορειτικήΕστία - MountAthos Center), приредилису групну изложбу која доноси савремене уметничке представе Светог Саве. Изложба је била постављена у галерији Светогорског дома у Солуну од 5. децембра 2019. до 20. јануара 2020.

Иницијативу за организацију програма у оквиру којег је приређена изложба покренуо је архимандрит Методије, игуман Светог манастира Хиландара, као члан Управног одбора „Светогорског дома“(чији су оснивачи Град Солун и Свештена заједница Свете Горе Атонске) и председник Управног одбора Фондације „Задужбина Светог манастира Хиландара“(чији је оснивач Свети манастир Хиландар). Идеја је потекла као општи светогорски допринос у обележавању великог јубилеја српског народа, Српске православне цркве и монашке заједнице Свете Горе.

Изложба се састоји од радова следећих радионица и уметника:

Иконографска радионица Келије Светог Николаја – Буразери, Радионица Манастира Макринос,, јеромонах Анастасије из Келије Светог Јована Претече – „Дионисије из Фурне“ Манастира Кутлумуша, Јоргос Кордис, КонстаниносВафијадис, Јанис Мастеропулос, Симеон Теодосопулос, Јеремија, Миомир Буцало, Александар Дероко (†), Љ. Ђурђевић, Зоран Граовац, Снежана Јовчић-Олђа, Горан Јовић,Тодор Митровић, Јовановић Пале, Бранислав Петрић, Вања Сапунџиева, Никола Шарић, Светислав Станковић, Љиљана Ковачевић, Драган Бартула, Мирко Ковачевић, Момчило Фундуп.

Кустос изложбе: Анастасиос Дурос, директор Светогорског дома.

После дуже паузе поново ће почети да се изводи музејски театар "На кафи код кнегиње Љубице" у Конаку кнегиње Љубице, у новим терминима месечно: СВАКЕ ДРУГЕ И ЧЕТВРТЕ НЕДЕЉЕ у 14ч. Први редовни термини су: 09.02. и 23.02. 2020. године.

25. јануар - 5. фебруар 2020.
Конак кнегиње Љубице, Кнеза Симе Марковића 8

аутор изложбе: Миљан Стевановић

Досадашњи уметнички рад Миљана Стевановића карактерише посвећено бављење сликарством. Док се његов однос према слици временом мењао, захваљујући софистицираном ликовном језику и дисциплинованом сликарском поступку, свака фаза је доприносила пуноћи сликарског и поетског израза. У формалном смислу Стевановићев рад се развијао од апстрахованих, условно речено пејзажних композиција, ка слици која опстаје у сопственој самодовољности. У поетском смислу аутор се кретао непрегледним пољима да би потом зашао у поље фантазма , сугеришући кретање од интимног доживљаја природе и света ка простору имагинарног, несвесног и ка различитим сферама духовности. Иако је слика својом материјалом природом присутна у нашем свету она дејтвује на наша чула, изазива емоционални доживљај и подстиче асоцијације, покреће менталне слике и производи бескрајне низове индивидуалних интерпретација посматрача. Само ткиво слике, саздано из бројних сликаних слојева, настало је у дуготрајном поступку грађења микроцелина које су у крајњем резултату потчињене утиску визуелног јединства. Ритмичко понављање потеза, налик фином ткању, сведочи о нераскидивој вези извођачког и контемплативног. Комлексна мрежа бојених потеза гради композицију без средиша и тежишта, расуту на више потенцијалних фокуса, која има претензију да експандира у простор, ширећи се и изван оквира слике. Стевановић ову тенденцију у новијој серији радова развија уз употребу технологије проширене стварности. Уводећи VR наочаре у рад потенцирана је екранска природа слике која одваја субјекта од окружујуће реалности. Целокупно визуелно поље заокупљено је сликарском конструкцијом која функционише као непропустљива мембрана према спољашњем свету. Стевановић у свом раду разматра медијски идентитет сликарства у широком распону од површинског дејства слике на платну до урањања у сликарски простор у виртуелној реалности. Хибридност новијих радова појављује се као екстензија медија, а електронске протезе чине да дело у потпуности окупира чуло вида и потчини му цело тело посматрача. Појачани доживљај визуелног садржаја претпоставља разноврсне ефекте на посматрача, од удаљених сфера чулног и разумског, до потенцијалних преклапаља афективног и тансцендентног.

Отварање изложбе је у уторак 29. октобра од 18 до 21 часова. 
Музеј града Београда, Ресавска 40б
Изложба ће трајати од 30. октобра до 1. децембра 2019.

29. октобра 2019. навршиће се двадесетхиљадити дан Вука Видора на Земљи.

Овај високи број могао би да означи кораке на путу до врха једне сопствене планине.
Могао би да обележи половину нечега, или крај.
Можда и почетак.

Сви ти прохујали дани природно и неумитно воде ка том једном дану када се осврћемо око себе, када сабирамо шта је урађено, из тога нешто одабирамо и полажемо свима на увид.

За уметника креативни процес почиње док га он још није ни свестан, док се све још таложи и пробира изнутра и само чека свој тренутак да изађе, преиначено, изобличено и преправљено.

Ова изложба није ретроспективна, она је пре компилација разних видова Видоровог стваралаштва.

Свој рад уметник дефинише првенствено као суочавање са светом. Унустрашњим и спољним.

Видорови радови одраз су те двојности која се креће од интимног до свеопштег, од приватног до политичког, од личних до историјских митологија и њихових процеса распадања при чему користи сва средства на располагању као лепезу могућности у којој се цртеж и сликарство сударају са скулптурама и инсталацијама што на крају обликује кохезивну и уједно комплексну мрежу слика и радова.

На првом спрату Музеја града Београда у петнаест сала биће представљено више од стотинак радова који обухватају више од двадестпет година стваралаштва.

На Годишњој изложби Сликарско - графичке секције УЛУПУДС-а 2019., посетиоци ће имати прилике да се упознају са најновијим радовима 78 одабраних аутора, који истовремено чине пресек савремене уметничке продукције Србије.
Изложени радови представљају различите уметничке сензибилитете, ликовне језике и приступе кроз широк спектар садржаја и медијума изражавања: од слике - објекта, концептуалних радова, мозаик - објекта, преко инсталација, дигиталне графике и илустрације, до графика, акварела, уља на платну, колажа, икона, пастела и цртежа.

Осим што ће одабрани уметници имати прилике да својим радовима ступе у дијалог са публиком, њихова дела ће бити интегрисана у један значајан историјски амбијент - Конак књегиње Љубице, који ће понудити и нове перспективе за читање наше савремености и наше слике у њој.

У оквиру пете концертне сезоне “Музички сводови Београда” Културни елемент и Музеј града Београда организују посебан програм у Музеју Иве Андрића. 

Изложба На крилима фантазије ће бити отворена 30.септембра и траје укупно две недеље.

Изложбу ће отворити Њена Екселенција Дагмар Репчекова, Амбасадорка Словачке Републике у Србији у присуству директора Међународне куће илустрација за децу Бибиана господина Петра Тврдоња и бројних гостију из дипломатског кора.

Поставка обухвата 70 урамљених радова ( 50 x 70 цм ) који су награђени у две категорије: Grand Prix BIB ( Биенале илустрација Бибиана) и Награде дечијег жирија. Биће то избор савремених илустратора који ће представити своје најбоље стваралаштво у последњих 15 година. Међу ауторима који ће имати изложене радове су Петер Уцхнар, Мирослав Регитко, Јурај Мартишка, Даниела Олејникова и други. На изложби биће присутни и неки од наведених аутора који могу направити нпр. неколико карикатура на лицу места.

Осим наведене изложбе имамо на располагању и 3 филма посвећена Међународној кући илустрација за децу Бибиани.

Бибиана

БИБИАНА, међународна кућа уметности за децу је припремила прве изложбе и програме још 1987. године и оснивачки акт је добила 1990 године. Формирана је као самостални простор за богате и широке активности које су биле у вези са Биеналом илустрација Братислава – БИБ. Постепено се активност БИБИАНЕ ширила и БИБИАНА је постала модерна институција која подржава развој професионалне уместности за децу у богатом спектру жанрова и врста. Осим уникатних интерактивних изложбених пројеката се у њој одржавају и креативне радионице, музички програми и позоришни пројекти. Такође и организује Биенале анимација Братислава – међународни фестивал цртаних филмова за децу и омладину. Од свог настанка под окриљем БИБИАНЕ је и Словачка секција ИББY (Међународна унија за дечију књигу при УНЕСКУ), где се организују национална такмичења Најлепше књиге Словачке и Најлепше и најбоље дечије књиге у Словачкој, и издаје се стручни часопис Ревуе БИБИАНА. Институција учествује у доделивању националних награда за илустраторско, књижевно и преводилачко стваралаштво, и непрекидно шири јединствене литерарне фондове и реализује пројекат дигитална БИБИАНА.

БИБИАНА је садржајем својих активности јединствена оваква институција у Словачкој и једна од ретких сличних у Европи. То је посебна институција што се тиче обима својег интересовања и шароликости припреманих догађаја. Током свог трајања је освојила много поклоника код куће и у иностранству, изградила је одличну репутацију и код стручне јавности широм света.

Биенале илустрација Братислава настало је у Братислави 1967. године. Међународно је такмичење у оцењивању оригиналних илустрација дечијих књига. Биенале илустрација Братислава (БИБ) се одржава под покровитељством УНЕСКА и Међународне уније за дечију књигу (ИББY) уз подршку Министарства културе СР, где је БИБИАНА главни организатор. Стручну гаранцију, организацију и реализацију обезбеђује секретаријат БИБ. У области ликовне и илустраторске уметности за децу је БИБ најзначајнији и јединствени догађај у свету. Оригинале илустрација увек оцењује међународни стручни жири, који је састављен од теоретичара ликовне уметности, али и самих илустратора. Жири додељује 11 награда – Гранд приx, 5 Златних јабука и 5 Плакета. Додељује и часно признање издавачкој кући за изузетан издавачки подухват.

Осим професионалног жирија од 1993. постоји и Дечији жири који бира свог победника. Поред такмичења и оцењивања, у оквиру Биенала се одржава и међународна БИБ УНЕСКО радионица Албина Бруновског за илустраторе почетнике, међународни симпозијум и много других пратећих изложби, представа и радионица.

 

Музеј града Београда вас позива да посетите изложбу радова са конкурса Недеља стваралаца европске баштине, која је постављена у Галерији Карст Музеја Јована Цвијића, у периоду од 20. септембра до 6. октобра. Истовремено, изложба је отворена и у музејима у Нишу, Крагујевцу и Кикинди.

Конкурс је био међународни и организован је као део манифестације Дани европске баштине, под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије.

На конкурс, који је спроведен преко Секције музејских педагога Музејског друштва Србије, су стигла 43 рада, од чега 24 писана, међу њима су једна песма и један стрип, а преосталих 19 су видео радови.

Пет радова  је послато на даље такмичење, а у коначном избору су награђена два рада послата из Србије: Vampires among the Serbs, аутора Николе Михаиловског из Ниша и Иво Андрић, ауторке Мие Митровић из Београда.

Посетите изложбу и сазнајте шта су деца и млади из Србије бирали као најинтересантније теме везане за баштину, како се односе према њој и како виде наслеђе места у којима живе, значајне личности свог краја или важне историјске догађаје.

Архива вести и најава